Ai un job de invidiat. Ce inseamna de fapt Marketing Activation Manager? Ce responsabilitati implica jobul tau?

Intr-adevar, am un job intocmai asa cum am visat! Inca din liceu, mi-am pus in minte sa fac lucruri care sa imi placa, de care sa fiu mandra si care sa imi aduca atat provocari, cat si satisfactii. Si ce am cautat, am gasit prin job-ul din Coca-Cola. Titulatura functiei mele este de Marketing Activation Manager, dar rolul este foarte similar cu cel de Brand Manager. Pe scurt, munca mea se deruleaza pe doua planuri esentiale: primul este cel al definirii strategiei de dezvoltare pentru brandurile de care sunt responsabila, iar cel de-al doilea consta in administrarea relatiilor cu colegii si partenerii (interni si externi) cu care interactionez zilnic.
Cel mai captivant este ca nicio zi nu e la fel, lucrurile se intampla cu rapiditate, schimbarea e la ordinea zilei; iar faptul ca am puterea de a lua decizii care sa ajute la cresterea brandurilor de care ma ocup este pur si simplu fantastic. Pot spune ca pana acum nu m-am plictisit nicio clipa, chiar daca, desigur, avem rutine si proceduri foarte clar stabilite; insa, natura dinamica a industriei in care activam si personalitatea efervescenta a brandurilor pe care le gestionam ne asigura varietate in fiecare moment.
Pe scurt, printre atributiile mele, se numara realizarea planului de marketing, promovarea permanenta a brandului si a produsului, dezvoltarea initiativelor de comunicare catre consumator si a celor de shopper marketing, monitorizarea profitabilitatii si stabilirea pozitionarii de pret, practic urmarirea intregului mix de marketing.

Ce rol are munca ta in strategia generala de marketing ? 
Rolul meu e foarte bine definit in cadrul departamentului si fiecare persoana din companie isi aduce contributia unica la cresterea business-ului. Concret, eu ma ocup actualmente de brandul Cappy (brandul nostru de sucuri de fructe), iar in trecut, am desfasurat activitati pentru toate brandurile din portofoliul Coca-Cola. Eu, ca Marketing Activation Manager am menirea de a contura strategia brandului in functie de cea a companiei, prin elaborarea planului de brand anual, prin analiza datelor de piata, coordonarea agentiilor de publicitate care se ocupa de dezvoltarea campaniilor de promovare, prin relationarea cu colegii care construiesc campaniile de marketing regionale, cu oamenii de vanzari si din alte functiuni ale Sistemului Coca-Cola (financiar, supply chain, achizitii, comunicare interna si PR, juridic). Dar lucrurile nu se opresc aici: urmarirea rezultatelor si a evolutiei cifrelor de vanzari sau a indicatorilor de imagine dati de perceptia si reactia publicului la noile campanii este partea care imi recompenseaza toate eforturile depuse.

Cum ai reusit sa obtii acest job? Ce calitati trebuie sa aiba un candidat pentru acest rol? 
Nu a fost intamplator ca am obtinut acest job, pentru ca, la momentul cand am ales sa imi construiesc o cariera in marketing, am indreptat voit sageata spre Coca-Cola. Nu cred ca e o noutate pentru nimeni, asa cum nu a fost nici pentru mine, reputatia excelenta de angajator a Coca-Cola, atat in lume, cat si in Romania. Satisfactiile profesionale pe care mi le-au adus lucrul aici si functia in sine si-au pus amprenta asupra caracterului meu ca persoana si m-au modelat intr-un mod frumos.
Mi-am inceput cariera in timpul facultatii, intr-o agentie de publicitate, iar unul din conturile pe care lucram era Coca-Cola. M-am gandit, desigur, ca nu e doar o coincidenta, motiv pentru care am inceput sa vizitez targurile de job-uri si sa vanez toate oportunitatile de aplicare online, pentru a prinde un post in aceasta companie. Si, norocul nu a intarziat sa apara, nici nu implinisem un an in agentia respectiva, ca am si fost invitata la un interviu pentru functia de Marketing Trainee in cadrul imbuteliatorului Coca-Cola Hellenic. Am obtinut postul si mi-am continuat drumul de la Trainee pana la functia de acum.
Ca tanar specialist in marketing ce doreste sa isi cladeasca o cariera intr-o corporatie multinationala de talia Coca-Cola, e important sa fii ambitios, energic, curios si in acelasi timp, responsabil si matur. Un alt lucru pe care l-am invatat este importanta relatiilor interumane si a lucrului in echipe inter-departamentale care ajuta nespus de mult si la dezvoltarea personala.

Ce-ti place cel mai mult la munca ta? 
Imi place desigur ca lucrez pentru unele din cele mai cunoscute branduri din lume si ca oportunitatile aici sunt nelimitate, iar suportul tuturor partenerilor (agentie, clienti, furnizori) este foarte important. Apoi, imi place ca am ocazia sa imi exersez in fiecare clipa abilitatile de persuasiune si influentare, si ca sunt mereu pusa in postura de a-mi depasi limita de confort, ceea ce ma ajuta sa fiu un profesionist mai bun. Iar lucrul cu cei mai talentati oameni din industria de publicitate este extrem de imbucurator, deoarece invatam mult unii de la altii si avem toate premizele sa generam impreuna idei exceptionale.
De asemenea, ma atrage nespus de mult ambientul din birou si colegii care se comporta toti ca o adevarata familie si se sprijina reciproc indiferent de situatie.

Andreea Dragan este Marketing Activation Manager la compania Coca Cola.

Un material realizat pentru eJobs de Institutul de Marketing.[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.