Institutul de Marketing publică în ianuarie în MARKETING FOCUS, o serie de interviuri în exclusivitate cu specialişti din industrie, alături de studii, stastistici şi recomandări care să vă ofere un plus de suport, resurse și energie cu care să începeți un an mai bun și mai profitabil.

Dorin Boerescu, CEO la 2Parale,  mizează pe măsurare și  performanță. Crește inputul oamenilor de marketing în dezvoltarea strategiei de produs și, de asemenea, presiunea pusă pe oamenii de marketing din cauza aglomerării numărului de branduri în multe categorii. Brandurile trebuie  investească timp, bani și competență în înțelegerea mediului digital, iar cheia succesului se numeste performance marketing.

Care ar fi, în opinia ta, trendurile care vor caracteriza inițiativele de marketing în 2014?

Măsurare, performanță, strategie de produs!

Dincolo de digitalizarea comunicării – cu consecințe directe în posibilitățile de măsurare și optimizare în timp real a investițiilor în marketing – un rol foarte important îl capătă strategiile de produs. Dacă în trecut marketingul intervenea în principal în comunicarea produsului către consumatori, în prezent deciziile de produs se iau cu un aport consistent de la oamenii de marketing. Canalele de vânzare se întrepătrund deja cu cele de marketing, iar consumatorii au acum acces în toate mediile la o multitudine de branduri, unele chiar și fără prezența locală (poți cumpăra produse de la branduri care nu au o prezență fizică pe piață, dar care pot livra în termen de 2-3 zile oriunde în lume).

Informarea consumatorilor se petrece mult pe canale noi imposibil de controlat de către branduri – forumuri, social media, compărătoare de prețuri, bloguri de reviews etc – și în contextul ăsta performance marketingul rezolvă o problemă importantă – plata publicității doar pentru rezultatele obținute. Prin perfomance marketing înțeleg în primul rând afiliere și plata pe click (search, ads etc.)

Ce tip de afaceri  ar putea beneficia de pe urma marketingului de conținut?

Pentru brandurile mici sau de nișă investiția în conținut util consumatorilor poate suplini lipsa unor bugete, în vreme ce pentru brandurile mari a devenit deja o necesitate.

Aglomerația de branduri în multe din categorii pune o presiune din ce în ce mai mare pe marketeri. Democratizarea accesului la informație face consumatorii mult mai conștienți de paleta largă de opțiuni de achiziție pe care le au – și aici brandurile care reușesc să genereze conținut relevant vor avea în mod evident o șansă în plus. Un brand care livrează conținut relevant pentru domeniul în care activează devine mai ușor „top of mind” pe categoria respectivă.

Care a fost cea mai importantă schimbare în marketing pe piața românească în 2013?

Online-ul a depășit bariere importante și și-a câștigat în sfârșit locul în bugetele și strategiile jucătorilor mari. Băncile, retailerii, televiziunile sunt doar câteva categorii importante în care am văzut mișcări importante către online pe care le așteptam de mult.

Marketingul se adaptează deja pe acest trend, astfel că nevoia de oameni de marketing nativi digital va fi din ce în ce mai mare.

Ce evoluează și ce se schimbă în 2014?

Mobile, apps, comunități, performance – toate sunt categorii care vor crește simțitor în 2014. Abordarea social media se va schimba, mai ales date fiind recentele schimbări Facebook. Brandurile trebuie să înțeleagă că pentru a fi vizibile în social media trebuie să investească timp, bani și competență în înțelegerea mediului, nu este suficient să posteze anunțuri de lansări de produse sau poze drăguțe.

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.