Marketing si finante

1 Replies
Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page

Cartea lunii de la CIM este o reeditare revazuta si actualizata a cartii „Marketing Due Dilligence”  scrisa de profesorul nostru Malcom Mc Donald impreuna cu Brian Smith and Keith Ward. Este un sprijin real pentru a ajuta marketerii sa inteleaga si sa aprofundeze resorturile si consecintele financiare ale strategiilor lor asupra organizatiilor si de a gasi informatii si instrumente pentru „” a vorbi afacereza” directorilor generali, financiari sau a actionarilor.  Asadar, o lectura pentru oamenii de marketing care au nevoie de mai multe repere sau argumente noi pentru  cifrele din  bugetele de marketing  in conditiile in care un numar ingrijorator de mare dintre directori cred ca  marketerilor le lipseste credibilitatea , ca nu genereaza cresterea businessului  si ca nu sunt in stare sa demonstreze cu cifre in ce fel, contributia  si strategiile lor ajuta la cresterea afacerii in termeni de cerere, prospecti,  vanzari si cota de piata.

Sunt analizate  si esecuri rasunatoare  insa fara aerul didactic al celor care le-ar sti pe toate ci cu intelegere si admiratie pentru munca celor care  au indraznit sa si le asume, cu foarte multe informatii si observatii de substanta pentru cei care  stiu sa invete din greseli.  Asa cum greselile frecvente au cauze comune, exista si un pattern al succesului. Retetele sunt insa diferite si gasim suficiente exemple care sa ne inspire. Unul dintre acestea este Starbucks si CEO-ul Howard Schultz.  De la originile sale umile din Seattle, compania a ajuns la venituri de peste 12 miliarde de dolari anual, un brand global si o prezenta iconica a vietii urbane. Esenta strategiei lui Schultz este diferentierea printr-o altfel de experienta oferita consumatorilor, echilibrand foarte bine aceasta prioritate si resursele pe care le implica  cu imperativele legate de crestere si profit. Cele doua lectii oferite de Starbucks sunt:  identificarea unui teritoriu neacoperit si al unui potential latent ca alternative la o concurenta  me too bazata pe produs sau pret  si abilitatea de a dezvolta si livra o propunere puternica in mod coherent si integrat.

Gasim si exemple interesante din companii cu branduri mai putin rasunatoare dar la fel de valoroase si competitive. De exemplu, compania japoneza Yamazaki Mazak, lider mondial pe piata de scule  pentru masini, un sector care ar putea ajunge la o valoare de 166 miliarde de dolari in 2017.  Capabilitatile distinctive ale companiei sunt legate de reteaua sa neobisnuit de extinsa de centre de productie si service pe care le-a dezvolat in timp, urmandu-si clientii sau piata. Acest avantaj, impreuna cu intelegerea nevoilor clientilor dar si o evaluare corecta a punctelor sale slabe  – costurile mari, in acest caz –  au modelat strategia companiei. Diferentierea si mentinerea avantajului competitiv s-au bazat pe abilitatea de a crea si mentine ceea ce Treacey and Wiersema numesc   customer intimacy.  Lectia  pentru companiile care concureaza pe  expertiza inalta este importanta strategiei ca process  de aliniere. Strategiile puternice valorifica  oportunitatile de piata prin intarirea attuurilor lor si diminueaza riscurile sau slabiciunile in fata amenintarilor.

Nu doar oamenii de marketing trebuie sa inteleaga impactul si consecintele actiunilor de marketing asupra crearii de valoare pentru actionari. Dupa parerea lui Charles Tilley, Chief Executive al  CIMA, Marketing and Finance  este o  carte obligatorie atat pentru profesionistii din marketing cat si pentru cei din finante. Din punctul nostru de vedere este lectura utila pentru modulul Analysis& Decision pe care o recomandam studentilor  nostri la Diploma Chartered PostGraduate.

Institutul de Marketing va ofera  spre examinare un  capitol gratuit si cuprinsul cartii. Pentru a-l primi, va rugam sa ne trimiteti  un mesaj pe LinkedIn sau Facebook. Membrii Chartered Institute of Marketing beneficiaza de un pret special la achizitionarea cartii.

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page
Marea problema a campaniilor digitale„Analiza si sinteza, empatie, multa perseverenta, rabdare”
1 Comentarii

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu stii ce curs sa alegi ? Ai nevoie de suport sau informatii suplimentare?

Telefon: +40-037 374-33-77

Ultimele articole
Scroll Up