Inovatia disruptiva: scurt si cuprinzator

0 Replies
Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page

Un material succint dar concentrat de la HBR va explica scurt si cuprinzator  ce este inovatia disruptiva. Cum isi face o companie tanara loc pe piata si cum poate castiga in lupta cu un mare gigant?  Marii jucatori se concentreaza de obicei sa sustina  inovatia si  se focuseaza pe imbunatatirea produselor existente pentru a atrage clienti care sa plateasca mai mult. Curand,  insa, incep sa ignore consumatorii existenti care sunt interesati de un produs de baza  la un pret scazut. Isi imbunatatesc oferta adaugand adesea facilitati si elemente de care clientii nu au neaparata nevoie si pentru care nu sunt dispusi sa plateasca suplimentar.  Intre timp, noii jucatori intrati in piata prin strategii disruptive  isi imbunatatesc alternativa  pentru a atrage mai multi clienti.

Spre  deosebire de alte tipuri de inovatie, breakthrough-innovation, de pilda,  care iese din conventional sau sparge pur si simplu tiparele obisnuite prin  tehnologie,  materie prima, utilizare, model de afaceri, vanzari  sau canale de distributie, inovatia distruptiva creeaza noi piete sau le reconfigureaza pe cele noi. Transforma un produs care era in mod traditional atat de inaccesibil incat putini clienti si-l puteau permite intr-un produs de masa. Asa a functionat  Crest pentru P&G , asa au procedat  Toyota  sau Honda pe piata auto sau Virgin si EasyJet care au reconfigurat harta consumului de servicii de transport aerian. In acceasi maniera a castigat  Hewlett Packard  in fata IBM pe piata minicomputerelor   pierzand, insa, startul pe piata computerelor personale si a desktop-urilor fata de inovatori disruptivi precum Apple.
O  modalitate prin care gigantii traditionali  pot sa supravietuiasca este sa genereze si ei inovatie disruptiva  pentru ca lupta continua.  Toyota a provocat si castigat cu acest tip de inovatie dar acum cand concureaza cu Mercedes pe modelele premium este provocata la randul ei de Kia,  care incepe si ea  sa aiba competitori din China.  Pentru ca acesti jucatori isi pierd treptat interesul din aceasta zona datorita  marjelor scazute de profit  si se indreapta tot mai mult catre segmentele premium, lasa loc la baza piramidei pentru alti competitori. Pe de alta parte, exista suficiente ratiuni strategice pentru multe companii sa nu raspunda la miscari disruptive.

Daca vreti sa aflati mai multe, cititi ultima carte a profesorului  Clayton Christensen.   Sau cel putin  un capitol gratuit oferit generos tot de HBR. Sau poate ca ne spun si mai multe studentii nostri care fac acum modulul de Emerging Themes la PostGraduate Diploma. Ce exemple ne mai dati?

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page
„Cu cat incepi mai devreme, cu atat reusesti sa fii mereu cu un pas in fata”Cum functioneaza cursurile noastre la distanta?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu stii ce curs sa alegi ? Ai nevoie de suport sau informatii suplimentare?

Telefon: +40-037 374-33-77

Ultimele articole
Scroll Up