Toata lumea se cearta cu sefii dar marketerii par sa fie pe primul loc. Peter Drucker  ar spune ca au probleme tocmai pentru ca la ei detin cheia pentru cele mai importante functii ale businessului: marketingul si inovatia. Oamenii de marketing ar avea mii si milioane de explicatii pentru facptul ca  nu sunt intelesi sau   n-au sustinere de la celelalte departamente. Ce parere au insa sefii?

Discrepanta dintre asteptarile sefilor de companie si a oamenilor de marketing este insa confirmata ingrijorator de un studiu realizat de Fournaise Marketing Group si ar trebui sa ne puna pe ganduri.  73% dintre CEO-s cred ca marketerilor le lipseste credibilitatea , ca nu genereaza cresterea businessului, asa cum ar trebui si ca nu sunt in stare sa demonstreze cu cifre in ce fel, contributia  si strategiile lor ajuta la cresterea afacerii in termeni de cerere, prospecti,  vanzari, cota de piata.

Ce-i  enerveaza cel mai tare pe directori la oamenii lor de marketing?

  • Obsesia pentru brand, brand values, brand equity si alte aspecte pe care managementul le leaga mai greu de rezultatele care-i intereseaza: venituri, profit;
  • Se focuseaza   pe ultimele trenduri in marketing cum  ar fi social media insa pot demonstra foarte rar in ce fel acestea pot genera business pentru companie;
  • Cand li se cere sa creasca ROI- ul, se gandesc mai mult la reduceri de costuri si nu sa genereze crestere si mai mult profit;
  • Cer tot timpul bani dar nu pot sa explice ce crestere incrementala a afacerii pot genera acestia;
  • Bombardeaza board-ul cu cifre de marketing dar nu pot sa le coreleze cu P&L-ul companiei;
  • Spre deosebire de directorii de marketing sau oamenii de vanzari, tind sa se concentreze mai mult pe partea artistica si creativa a marketingului si mai putin pe cifre.

Fara sa renunte la brand,brand equity sau veleitati artistice si fara sa se tranforme in contabili, marketerii cu state vechi pot sa empatizeze mai mult cu sefii lor incercand sa vorbeasca si ei limba sefilor.  Pot sa inceapa cu o carte  sau cu un curs. Noi recomandam Accounting for Managers  sau Diploma in Marketing Chartered PostGraduate.

Trainingul  Chartered Institute of Marketing (CIM) pentru profesionistii de marketing incearca sa suplineasca tocmai aceste lipsuri si sa ofere marketerilor instrumente si  notiuni  financiare  si de business in asa fel incat sa poata vorbi aceeasi limba cu angajatorii , sa castige sau sa-si consolideze credibilitatea in cadrul boardului.  Programele  de training in marketing si curriculumul CIM are la baza  studii  si feedback permanent de la  angajatori, care transmit care sunt cunostintele și competențele de care au nevoie marketerii cu care lucreaza.

[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.