Cum te pregatesti pentru examenele de certificare in marketing?

1 Replies
Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page

Cum te pregatesti pentru examenele de certificare in marketing?

 

Un program de training in marketing certificat international este in lista de dorinte sau de „resolutions” a multora dintre cei care lucreaza acum in marketing. Pentru ca anul a inceput pentru toti „in forta” si cele trei trimestre ramase se pot scurge rapid, cu mai putine obiective realizate fata de ce ne-am propus, va provocam sa nu ratati ultimele doua sesiuni de evaluare si certificare la programele de training in marketing Chartered Institute of Marketing (CIM).

Multi dintre cei dornici sa inceapa un curs se intreaba cum se studiaza si de cat timp au nevoie pentru a urma un astfel de program de training si certificare in marketing.

I-am luat la intrebari pe cativa dintre cursantii nostri: Andrei Aivanoaiei de la Humanitas, care se apropie de finalul studiului pentru Certificatul in Professional Marketing, Ramona Elena Dima de la OTP Bank care a finalizat modulul de Mastering Metrics, Veronica Bogdacenco de la Aimia Inc, absolventa a Certificatului in Marketing Profesional, Madalina Elena Constantin de la PH Filtre, absolventa a celui mai complex program de studiu Diploma in Marketing Chartered Postgraduate si Diana Dragomir de la Majoritas, care a finalizat modulul Digital Strategy.

Cum incepeti?

„Cred ca e important sa stii exact ce trebuie sa faci pentru absolvirea modulului. Adica in ce consta exact un assignment sau un examen. Citirea atenta a materialelor, a programei detaliate si intelegerea felului in care sunt structurate orarele e cel mai bun inceput” – spune Andrei.

„Cel mai important lucru este organizarea din timp a fiecarui modul – explica Ramona Elena Dima – chiar daca examenul sau termenul de predare a lucrarii pare departe, cred ca trei luni este termenul minim pentru a incepe un modul. Le-as spune celor care incep acum studiul sa urmareasca indeaproape datele webinarelor si sa le urmareasca in direct pentru a putea pune intrebari punctuale. 

Altminteri, daca timpul se comprima foarte mult, pare ca totul este imposibil de pregatit si apare inevitabil tentatia amanarii pentru urmatorul board .” (n.r. exista trei sesiuni de evaluare – aprilie, iulie si decembrie)

„Partea mai anevoioasa si mai consumatoare de timp a fost la inceput cand a trebuit sa ma familiarizez cu platforma online (care acum un an arata altfel decat arata acum), cu stufarisul usor coplesitor de informatii privind regulile si cerintele. Dar odata ce am depasit aceasta etapa, lucrurile au intrat pe un fagas normal. Materialele la care am avut acces au fost extrem de valoroase si utile (inclusiv exemplele de lucrari finalizate din alte sesiuni).” – spune Diana.

Cat timp de studiu trebuie sa va alocati pentru un modul?

„Mie mi-a luat cam trei luni, dar am avut sentimentul ca il fac destul de in graba si nu valorific toate informatiile pe care mi le ofera materialele si My CIM. De aceea, as zice minimum trei luni.” – spune Andrei

Cat timp va ia sa terminati lucrarea care va ajuta sa obtineti si certificarea pentru un modul?

Pentru fiecare modul recomandarea CIM este de a aloca cel putin trei luni si un numar de 150 de ore de studiu dintre care 50 de ore ghidate (cursuri la zi, webinare, interactiune individuala cu tutorii alocati) si 100 de ore de studiu individual. Noi impreuna cu Oxford College of Marketing recomandam intre patru si sase luni pentru ca studentii sa aiba suficient timp sa parcurga teoria sa o aprofundeze si sa o recapituleze si sa o aplice in lucrarile practice.

„Eu am terminat-o in aproximativ doua luni din momentul stabilirii planului cu tutorele. Dureaza cam atat pentru ca, inevitabil, vei mai sterge sau vei mai adauga ceva ori de cate ori o vei reciti. Dar apoi vine feedbackul tutorelui si totul se simplifica. Stii exact ce urmeaza sa repari.” – spune Andrei.

Cum ma pregatesc pentru examenul scris?

„Cea mai buna metoda este sa faci testele de pe MyCIM, platforma online a Chartered Institute of Marketing. Sunt acolo destul de multe simulari care te ajuta sa stii unde te afli. Eu personal recomand sa fie facute dupa terminarea ultimei sesiuni, altfel nu e relevant.

Acum ca trebuie sa incep cel de-al treilea, imi voi organiza timpul astfel incat sa pot reciti anumite materiale sau revedea unele materiale video. M-as folosi mai mult de rubrica test your understanding de pe platforma Oxcom pe care nu am folosit-o in totalitate.” – spune Andrei

„Eu am avut un singur examen scris si cel mai bun sfat, primit de la Oxford College of Marketing bineinteles, a fost sa fac simularea de test si a fost intr-adevar foarte bine ca l-am facut. Deci, la pregatirea pentru examenul scris este important sa iei in serios simularile pentru examen.”

Care dintre resursele oferite v-au ajutat cel mai mult?

„Toate informatiile oferite de Oxford sunt foarte bune, daca ai timp sa le parcurgi, pentruca ca ele iti vor deschide, de fapt, usi catre alte informatii daca vrei sa cauti mai departe, iar asta te ajuta sa aduci informatii noi, puncte de vedere diferite, insight-uri inedite – toate apreciate in evaluarea lucrarilor – spune Madalina.

„Pe mine ebook-ul modulului. A venit ca o informatiie suplimentara si mai detaliata a ceea ce am citit in timpul sesiunilor.” – spune Andrei.

„Webinarele, deoarece sunt interactive si ofera posibilitatea studentilor sa puna intrebari. Ajuta mult insa si bibliografia recomandata.” – spune Veronica.

Pentru orice suport legat de studiul cu noi sau pentru a rezerva un loc la o seara deschisa va rugam sa ne contactati.

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page
Webinar – Sase pasi pentru a crea o propunere de valoare masurabilaCum va pastrati clientii cheie activi si implicati?
1 Comentarii

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu stii ce curs sa alegi ? Ai nevoie de suport sau informatii suplimentare?

Telefon: +40-037 374-33-77

Ultimele articole
Scroll Up