Cum ajungi Market Development Manager?

6 Replies
Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page

Andra Platon, Market Development Specialist la Intel Corporation, vorbeste despre jobul ideal, rolul studiilor si al certificarilor intr-o cariera in marketing si experienta in domeniu.

Cum ai ajuns sa lucrezi pentru Intel Corporation?

Vroiam sa imi valorific studiile in marketing, iar din al doilea an de facultate am inceput sa imi caut un job. Nu imi doream sa lucrez ca agent de vanzari. Pe majoritatea platformelor online de angajare apar mii de pozitii in domeniul marketing-ului, dar nu toate reflecta realitatea din piata. In acea perioada am fost la peste 40 de interviuri in aproape 5 luni, nu vroiam sa renunt pana ce nu gaseam ceva care sa simt ca mi se potriveste. Am lucrat aproape 2 ani in Webhelp Romania, companie specializata in externalizarea relatiilor cu clientii (gestiune email, curierat, apeluri interne si externe, comert online).  Cand am simtit ca ma plafonez am inceput din nou sa caut si am fost la peste 20 de interviuri, asa am ajuns la Intel Corporation.

Ai aplicat o strategie pentru a gasi jobul ideal pentru tine?

Da, mergeam la targul de joburi si interactionam cu persoanele care prezentau joburile pentru ca nu era suficient sa adun niste pliante. Incercam sa port o conversatie cu reprezentantii companiilor care erau prezente la stand pentru ca acestea detineau informatii in plus fata de ce se putea gasi on-line sau in brosurile informative.  Apoi urma aplicarea on-line independent de anunturile gasite la targuri. Am aplicat direct si pe site-urile diferitelor companii care ma interesau.

Care este rolui unui Market Development Specialist intr-o companie?

Rolu meul de Market Development Specialist reprezinta interfata intre Intel si companiile multinationale partenere: Asus, Lenovo, Sony Vaio, Toshiba cu care colaborez pe plan local si regional. Acesta pozitie presupune permanenta legatura cu clientii si produsele lor, identificarea nevoilor de business si ulterior a  modalitatilor comune de cooperare, promovare, bugetare a initiativelor; a modalitatilor prin care se vor concretiza: campanii media, traininguri, promotii etc

Ce responsabilitati are un Market Development Specialist? Cu ce se ocupa?

Jobul meu are legatura atat cu partea de marketing cat si cu cea de vanzari. Incerc sa construiesc campanii de marketing si vanzari care sa ajute sustinerea produselor cu procesoare Intel in Romania. Incercam sa ajutam vanzarile prin diferite campanii in off-line si on-line: facem evenimente cu partenerii, presa, distribuitorii, vanzatorii directi, si gandim actiuni de marketing in mediul online. Practic, incercam sa sustinem tot ecosistemul, pentru ca lucrez atat cu partea de multinationale cat si cu retailerii traditionali si partenerii on-line, dar incercam sa ne apropiem si de clientii finali prin evenimente adresate lor.

Nu particip efectiv la implementarea actiunilor, ele sunt puse in practica de agentiile de marketing, comunicare, PR cu care lucram, iar acestea sunt diferite pentru fiecare brand in parte. Eu sunt cel care aliniaza toate aceste puncte si se asigura ca Intel este bine reprezentat in tot ceea ce inseamna campanii pe care le punem in practica cu branduri precum: Asus, Lenovo, Sony Vaio sau Toshiba, iar dupa ce acestea sunt implementate ma asigur ca am atins obiectivele stabilite la inceput. Practic, am un rol bine stabilit in etapa de fixare a campaniei, in derularea ei si dupa ce aceasta s-a incheiat.

Cum ajungi Market Development Specialist?

Am aplicat prin aprilie 2011 la un anunt de angajare direct pe site-ul Intel, a trebuit sa ma inregistrez pe site si sa raspund la un set de intrebari care imi testau motivatia pentru acest job, iar la scurt timp am fost sunata din Rusia, la momentul respectiv angajarile pentru Romania se faceau de catre departamentul de resurse umane din Rusia. Primele intrebari au fost despre cunostintele mele de limba engleza, apoi am fost invitata la un interviu ce a avut loc prin iunie la sediul din Bucuresti, iar o luna mai tarziu am fost invitata la un al doilea interviu. A fost o exeprienta interesanta, mai mult un dialog decat un interviu si a fost pentru prima data cand nu am avut un interviu cu cineva de la HR; primul interviu a fost o discutie cu o persoana care urma sa imi fie coleg, iar la cel de-al doilea interviu a fost o discutie colegiala in care am fost mai mult provocata, adica cel care urma sa imi fie manager incerca sa isi dea seama daca sunt potrivita pentru acest job, in acelasi timp citindu-mi si asteptarile si dorintele de la un job. Uitandu-ma in spate a fost cea mai interesanta discutie-interviu de care am avut parte.

Si se pare ca am fost persoana potrivita la locul potrivit pentru ca in august am fost angajata.

Care crezi ca era profilul pe care Intel Corporation in cauta si pe care l-au gasit la tine?

Ei nu cautau un anumit profil tehnic, ci o persoana foarte motivata, dornica sa invete, deschisa la minte si idei noi, receptiva, care sa poata interactiona cu clientii, sa poata capta atentia, sa poata fi in centrul oamenilor atunci cand au nevoie si mai mult decat atat, sa poata descoperi nevoile clientilor, fie ca vorbim despre companii multinationale, distribuitori, retaileri sau clienti finali. Cautau o persoana care sa se ocupe de echipa de multinationale care sa poata influenta in mod pozitiv vanzarile pentru a creste si sustine piata in Romania.

Ce pregatire si experienta sunt necesare, in general pentru un post similar?

Eu am terminat Facultatea de Marketing si masterul de Cercetari de marketing, ambele din cadrul ASE, iar acum urmez cursurile Chartered Institute of Marketing.

Cum arata o zi din viata ta?

La 6 dimineata cand ma trezesc, primul lucru pe care il fac este sa deschid Facebook-ul, deschid cam 30 de tab-uri si citesc ce s-a mai scris peste noapte in State, la noi, citesc studii care apar in zona de tablete, smartphone-uri, ultrabook-uri, ce mai scriu ziaristii importanti din tara sau din afara, oameni interesanti pe care ii urmaresc pe Twitter sau pe Facebook. Acesta e un lucru care imi tine mintea treaza.

Jobul pe care il am imi da o flexibilitate foarte mare, nu trebuie sa ajung la ora X la birou si sa plec la ora Y, pot sa lucrez si de accasa, pot sa nu vin deloc la birou atata timp cat imi fac jobul bine. Am tot timpul intaniri si ma deplasez mult, asa ca daca am laptopul, o conexiune la internet si telefonul pot sa lucrez si din parc.

Teoretic ar trebui sa lucrez 8 ore, practic lucrez mai multe, chiar daca programul nu imi impune, imi iau deseori laptopul acasa si se intampla sa mai lucrez si in weekend, asta pentru ca imi place si nu mi se pare ca muncesc. Facand ceea ce imi place, de multe ori astept sa treaca weekend-ul sa vina ziua de luni. Am descoperit ca este foarte important sa faci ce iti place, este important sa gasesti domeniul, compania care sa iti dea satisfactia ca faci ceva pentru tine, pentru dezvoltarea ta personala, ceva care sa iti aduca plus valoare.

Ce-ti place cel mai mult la job-ul tau?

Imi place ca fac in fiecare zi fac altceva, fiecare zi este o provocare pentru mine. Chiar daca etapele proiectelor sunt aceleasi, descopar de fiecare data lucruri noi. Oamenii cu care lucrez sunt foarte interesanti, oameni cu o experienta vasta in domeniu, oameni de la care am ce sa invat si cu care pot sa construiesc proiecte cu adevarat de impact. Jobul pe care il am ma obliga sa stau tot timpul in priza si asta imi place foarte mult. Sunt tot timpul conectata la ce se intampla in industrie si pentru asta incerc sa fiu cat mai apropiata de mediul online si sa merg la evenimente de profil.

Care a fost cel mai dificil lucru pe care a trebuit sa il faci la job?

Cel mai greu a fost inceputul, imi amintesc si acum primele intalniri pe care le-am avut cu clientii, oameni cu o experienta de 10, 20, 30 de ani in IT, oameni pe care trebuia sa ii conving de obiectivele mele si cu care trebuia sa stabilesc parteneriate de business. Construirea acestor relatii de incredere a constituit cel mai dificil punct dar si cea mai mare provocare pentru mine.

 Un material realizat pentru eJobs de catre Georgiana Ene,  colaborator al Institutului de Marketing. 

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page
Big DataSeara deschisa: 30 iulie
6 Comentarii
  • Si totusi n-ati raspuns la intrebarea din titlu.

    Reply
    iulie 17, 2013 at 2:53 pm
    Posted by Cris
  • Am incercat sa-i refacem traseul profesional :-). Ce fel de intrebari ai dori sa le mai punem studentilor pe aceasta tema, Cris? Ce alte teme ai considera utile?

    Reply
    iulie 17, 2013 at 3:09 pm
    Posted by oana
  • Am inteles cum a ajuns Market Development Specialist, dar manager ?!

    Reply
    iulie 19, 2013 at 7:34 am
    Posted by Vali
  • Buna Cris, Vali, In general, in corporatii denumirile joburile nu reflecta efectiv atributiile si responsabilitatile persoanelor in cauza. Personal, consider ca manager este o persoana care gestioneaza o echipa, coordoneaza proiecte in care sunt implicate mai multe divizii, departamente, etc...momentan nu e cazul la mine:). Eu gestionez si sunt responsabila doar de activitatea mea, dar ma pregatesc si invat continuu pentru a ajunge la aceasta pozitie. Daca aveti intrebari referitor la jobul meu la Intel sau orice alte curiozitati profesionale, puteti sa ma gasiti la andra.platon@gmail.com. O zi frumoasa, Andra

    Reply
    iulie 23, 2013 at 11:04 am
    Posted by Andra
  • Felicitari, Oana, pentru interviu! Interesanta perspectiva corporatista, am interactionat cu specialisti Intel si apreaciez mult nivelul lor de pregatire si conectarea lor la industria ITC. Cat despre Marketing,un mentor de-al meu spunea cu mare dreptate ca un profesionist bun face marketing de calitate si la Fabrica de cuie, cu atat mai mult pentru un brand care se recomanda singur, cum e Intel.

    Reply
    ianuarie 29, 2014 at 6:52 pm
    Posted by Ioana Crihana

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu stii ce curs sa alegi ? Ai nevoie de suport sau informatii suplimentare?

Telefon: +40-037 374-33-77

Ultimele articole