Care este noul val de competente pentru profesionistii de marketing?

0 Replies
Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page

Nevoile de training si tipurile de competente necesare profesionistilor de marketing evolueaza rapid, odata cu evolutia accelerata a tehnologiilor digitale. Un recent studiu al The Economist citat de eMarketer arata ca peste 87% dintre profesionistii de marketing chestionati sunt de acord ca este necesar sa-si modifice structura si organizarea departamentelor de marketing in urmatorii trei-cinci ani pentru a se alinia mai bine nevoilor si obiectivelor organizatiilor din care fac parte.

Vestea buna este ca pentru majoritatea profesionistilor chestionati  este deja vizibil  rolul central pe care marketingul il joaca in transformarea viitoare a afacerilor si organizatiilor. Pentru moment, efectele cele mai evidente sunt resimtite la nivel de publicitate, branding, canale digitale si social media,  experienta utilizatorilor (customer experience) si engagement. Sunt asteptatate insa schimbari semnificative in urmatorii trei-cinci ani, cand doar 45% dintre profesionistii participanti la studiu se mai vad responsabili de gestionarea initiativelor legate de publicitate, fata de 75%, care au mentionat aceste activitati ca fiind  o activitate curenta intre responsabilitatile pe care le au in prezent. Noile preocupari, dar si competente ale oamenilor de marketing se vor lega de activitati si procese noi, precum: comert electronic (55%), pastrarea si loializarea clientilor (54%), cross-selling si up-selling (52%).

 

Noi competente de marketing. Studiu Economist citat de eMarketer

Noi competente si responsavilitati in fisa postului profesionistilor de marketing.

 

La studiu au participat peste 600 de profesionisti din Marea Britanie, Franta si Germania, iar discrepantele de perceptie intre diversele tari a fost destul de mari. In legatura cu suportul de training si noile competente necesare, profesionistii din Germania s-au aratat cei mai ingrijorati in legatura cu schimbarile si trecerea la dimensiunea digtiala. Aria cu cele mai putine probleme legate de competentele necesare este legata de gestionarea ciclului de achizitie si pastrare a clientilor.

 

 

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page
Webinar informativ: Chartered Institute of Purchasing and SupplyWebinar: Diploma PostGraduate in Marketing Digital

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nu stii ce curs sa alegi ? Ai nevoie de suport sau informatii suplimentare?

Telefon: +40-037 374-33-77

Ultimele articole
Scroll Up