Loading Evenimente

« Toate Evenimente

Back to School cu cărţi de marketing

septembrie 12 @ 6:00 pm - 7:30 pm

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this page

Ipak dăm de ştire domniilor voastre că joi, 12 septembrie, de la ora 18.00, sunteți invitați la un eveniment special cu două cărţi noi, propuneri de lectură ale Institutului de Marketing: Primul an de marketing de Petre Barbu şi Retorica sloganului de Florin Dumitrescu, în prezenţa autorilor. Personalităţi aparte, Petre Barbu și Florin Dumitrescu sunt doi profesionişti a căror muncă din ultimii 30 de ani a fost permanent legată de publicitatea şi marketingul din România, pe care le-au ţinut permanent sub observație.

DE CE O ISTORIE A MARKETINGULUI ROMÂNESC ÎN INTERVIURI?

În Primul an de marketing, Petre Barbu continuă firesc demersul început în 2013, când a publicat Primul an de publicitate, prima carte din serie. Cartea din 2019 face o adevărată istorie a practicii marketingului românesc, în 14 interviuri cu pionieri ai domeniului de la începutul anilor ’90: Aneta Bogdan (Connex), Mihai Albu (Pepsi), Lucian Neacşu (Coca-Cola), Mihai Ghyka (Bergenbier) sau Dan Oprescu (Unilever).

PETRE BARBU, în calitate de jurnalist, scrie întotdeauna documentat, cu cifre de afaceri sau date de audienţă. În articolele sale de opinie, însă, ştie să rămână vocea critică atât de necesară în peisajul marketingului românesc contemporan, neîncetând să militeze constant, cu perseverenţă şi responsabilitate, pentru profesionalism, repere, etică şi bun-simţ, pentru conectarea reală cu consumatorul.

Marketingul contemporan evoluează, se profesionalizează şi se reformează permananent şi accelerat în ultimii ani peste tot în lume, cu tot mai multe şcoli sau ramuri în zona ştiinţelor sociale, cursuri profesionale, responsabilitate socială sau, iată, cărţi de scriere publicitară. Marketingul de aici şi de aiurea produce încă şi foate mulţi monştri. Ca şi business-ul şi (lipsa) eticii de business, marketingul modelează, influenţează şi schimbă lumea în care trăim.

Marketingul spală creiere? Poate pentru că noi ne lăsăm prea adresea creierele spălate. Adesea aruncăm pe fereastră bugete masive de marketing, fără să ajungem cu adevărat în mintea consumatorului şi fără să livrăm rezultate şi profit în organizaţii.

«Marketingul corporatist din prezent impune aceleași repere: se ia o familie voioasă, o casă decupată din pliante, o bucătărie… Este greu de crezut că aceste producții își ating „obiectivele de marketing”. Se știe, „obiectivele” sunt secrete profesionale și nu vor fi dezvăluite niciodată de companii.» – observa cu amărăciune Petre Barbu în rubrica sa din revista Forbes. «S-a ajuns în situația comică, de altfel, ca un spot pentru un serviciu de telefonie mobilă să semene cu unul pentru un pate de ficat, iar un clip la o pastilă de reglare a tranzitului intestinal să fie confundat cu unul pentru serviciile bancare. Aceleași personaje, aceleași decoruri, aceleași „povești” – făcături la kilogram! Spoturile acestea stupide, care au ajuns să paraziteze pauzele publicitare, sunt expresia unei „școli de gândire” care seamănă cu eforturile unor roboți de a vorbi despre viața oamenilor.»

DE CE UN MANUAL DE RETORICĂ ŞI SLOGANING?

FLORIN DUMITRESCU – nu chef-ul cu care este prieten – ci publicitarul, textierul și antropologul, a ajuns de curând, în urma susținerii unor cursuri şi ateliere de scriitură publicitară, să publice, la cererea participanţilor şi un… manual!

Din acest an, Florin Dumitrescu colaborează ca trainer la Institutul de Marketing, iar în 20 ianuarie 2020 va susţine primul workshop de scriere publicitară pentru practicienii de marketing.

«Am observat, de-a lungul anilor, că în publicitatea românească precumpănește forța difuzărilor, volumul de GRP-uri și TRP-uri, în detrimentul creației. Copywriterii români tind să se deprofesionalizeze, pe de o parte, pentru că imaginea e considerată mai importantă decât vorbele; și, mai apoi, pentru că mesajul creativ a ajuns să nu mai conteze atât prin conținutul său, cât prin punctele de rating care i se alocă. De aceea am spus că „unele cuvinte pot face cât o mie de imagini”, precum și că „figurile retorice marchează puncte de rating în mintea consumatorului”. Ca să exprim ceea ce mi-am propus: o retorică orientată spre brand awareness și memorabilitate, care să „înfigă” mesajul din prima și să acționeze în mintea consumatorului tot timpul, chiar și între difuzări (precum pasta aceea care „acționează asupra dinților între periaje”) »– explica recent Florin Dumitrescu într-un interviu realizat de Alexandra Bădicioiu Matei. Și conchidea:

«Retorica sloganului te învață să fii performant și fără puterea GRP-urilor. Te învață să fii un David abil în fața Goliaților media. Te învață să realizezi awareness și memorabilitate pur și simplu „din vorbe”. Îți dă o cale de a reuși să motivezi acțiunile oamenilor (însă cu modestie și respect față de consumator, brand și clientul comanditar). Îți furnizează procedee care, cu secole în urmă, ar fi fost denumite „magice”.»

PETRE BARBU este jurnalist şi scriitor. A lucrat la revista Capital şi la ziarul Adevărul, iar începând cu 2012 ocupă postul de senior-editor la revista Forbes. A scris romanele „Ultima tresărire a submarinului legionar” (Editura Nemira, 1998), „Blazare”, (Editura Polirom, 2005), „Dumnezeu binecuvântează America” (Editura Nemira, 1995, și ediția a II-a, Editura Tandem Media, 2016). Este autor a peste zece piese de teatru, dintre care „Tatăl nostru care eşti în supermarket” şi „Masa puterilor noastre” au câştigat premiile UNITER pentru „Cea mai bună piesă” în anul 2002, respectiv 2016. În 2013, a publicat volumul „Primul an de publicitate” (Editura Tandem Media) iar în 2019 „Primul an de publicitate” la editura Integral.

FLORIN DUMITRESCU este poet şi publicitar, textier şi editorialist, trainer şi profesor. A lucrat peste douăzeci de ani în publicitate în poziții de copywriter şi director de creaţie; a fost editorialist la revista de profil Advertising Maker şi a ținut un „Jurnal antropologic” în Cațavencii, după un doctorat în socio-antropologie la SNSPA (coordonator prof. Vintilă Mihăilescu). Textier istoric al formaţiei Sarmalele reci, și-a extins colaborările și cu Direcția 5, Pasărea Rock și RIT. Este autorul unor lucrări de specialitate, precum Bâlciul Universităţii (Humanitas, 2013) și „Tradiții la superofertă” (Cartier, 2015), dar se încumetă să scrie și versuri pentru copii sau cărți de poezie, precum recentul volum Dodii, (Nemira/Vorpal, 2016).

Accesul la eveniment este gratuit, dar intrarea se face pe bază de invitaţie şi rezervare, cu prioritate pentru cursanţii şi membrii comunităţii de la Institutul de Marketing. Rezervaţi-vă loc din timp cu un mesaj sau email la info@institutuldemarketing.ro.

Distribuie articolul:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this page

Detalii

Data:
septembrie 12
Timp:
6:00 pm - 7:30 pm
Eveniment Category:
Eveniment Tags:

Organizator

Institutul de Marketing
Email:
info@institutuldemarketing.ro
Sit web:
www.institutuldemarketing.ro

Loc de întâlnire

Sediul Integral Edu
Bd. General Gh. Magheru Nr. 41, Et.1, Ap.1, Sector 1.
Bucuresti, România
+ Harta Google
Scroll Up