Olivia Dragos este Brand Strategist la compania Xplain, specializata in servicii de marketing digital. A „furat” meserie din companiile si de la oamenii cu care a lucrat, si-a construit cu ambitie un traseu orientat spre arii de business cu potential de crestere in viitor si a avut grija sa se perfectioneze permanent prin cursuri de specialitate. Olivia urmeaza un program de  certificare internationala in marketing digital CAM prin Institutul de Marketing si povesteste despre avantajele, oportunitatile dar si despre dificultatile si sacrificiile pe care le-a facut pentru a finaliza acest program.

Ce inseamna munca ta? Ce responsabilitati si ce rezultate depind direct de tine pentru clientii cu care lucrati?

Momentan, jobul meu presupune destul de mult new business pentru agentia la care lucrez. In afara de activitatile specifice pe parte de vanzari (prospectare, contactare, stabilire intalniri), activitatea mea presupune si un research al prezentei in Social Web a clientului cu care urmeaza sa ma intalnesc, analiza SWOT a acesteia, recomandari legate de imbunatatirea ei. Daca intalnirea se finalizeaza cu cererea de oferta, particip, impreuna cu echipa de strategie la un brainstorming privind strategia si ideile de activare pentru acel client. De asemenea, particip cu idei la proiectele pentru clientii existenti (calendare saptamanale de postari, idei de aplicatii sau concursuri), precum si la realizarea rapoartelor lunare pentru acestia.

Ce iti place cel mai mult si care este partea cea mai dificila?

Partea cea mai dificila este legata de new business, mai exact partea de prospectare si obtinere de intalniri. Partea cea mai frumoasa este legata de brainstormingurile cu echipa.

Multi se plang ca nu exista oportunitati pentru tineri pe piata muncii. Cariera ta a fost construita cu perseverenta in jurul marketingului si in particular a retentiei de clienti pornind de la un job destul de accesibil tuturor, dar pe care multi il evita. Cat de mult te-a ajutat acest prim job? Ai avut suport si training in interior sau ai incercat sa acumulezi cat mai mult pe cont propriu pe principiul „meseria se fura”?

Am avut sansa sa plec din Telecom (mutare pe care mi-o doream de cel putin doi ani, dar care a fost dificil de facut) si sa intru in online cu jobul de la SEO Monitor. Training nu am avut, dar am avut suport din partea colegilor si am invatat pe parcurs. Mult m-a ajutat si cursul de la CAM, cel putin pe partea de cunostinte teoretice.

Ce ai facut la SEO Monitor si ce le recomanzi celor care vor sa invete mai mult despre SEO in general?

Nu pot face recomandari celor care doresc sa invete SEO, in mod special. Eu am invatat lucruri generale legate de SEO, cum se face o campanie, cum se selecteaza cuvintele relevante, care sunt instrumentele si elementele care te ajuta in SEO. Nu am avut activitati practice (link-building, de exemplu). Eu trebuia sa compun strategia SEO pentru client (cu sprijinul echipei de SEO), sa stabilesc obiectivele si bugetul si sa vand propunerea catre el.
Recomand tuturor celor care vor sa invete mai mult legat de SEO sau online in general sa combine „furtul meseriei” de la cei mai experimentati cu mult studiu individual (fie cursuri – cum ar fi cele de la CAM sau Google, fie articole, bloguri si site-uri de specialitate).

Care crezi ca sunt zonele de marketing care vor creste in urmatorii ani si unde e nevoie de mai multi specialisti?

Online-ul va creste extrem de mult si in Romania, deja este o cerere mare de specialisti. Din pacate, cererea este mica sau inexistenta pentru juniori. Toate companiile vor oameni cu experienta, dar aceasta este o tendinta generala in piata muncii. Observ o tendinta a companiilor de a angaja oameni pentru Social Media si PPC, fie pentru a derula campaniile in-house, fie pentru a mentine legatura cu agentiile care desfasoara campaniile pentru ei. Nu stiu pe ce se va miza in mod special, insa cred ca PPC si Social Media vor creste in continuare.

Care au fost persoanele sau evenimentele care te-au inspirat in cariera?

Cred ca, recent, persoana care m-a inspirat in cariera prin atitudine, in mod special, este Adelina Badea, cu care am lucrat in primele mele luni la SEO Monitor.

Ai urmat un program de certificare internationala in marketing digital. Te-ai gandit vreodata sa pleci sa lucrezi in strainatate?

Da, acesta a fost unul dintre motivele pentru care am ales aceasta certificare. Imi doresc pe viitor sa lucrez, fie ca freelancer pentru clienti externi, fie sa lucrez in strainatate. Momentan insa, mai am multe de invatat.

Cum te-au ajutat cursurile CAM in cariera ta? Aplici ce ai invatat in compania in care lucrezi?

Cursurile CAM m-au ajutat extrem de mult, intrucat eu nu aveam un background in marketing. In momentul in care am ajuns la SEO Monitor, aveam cunostinte generale despre online si instrumentele sale.

Ce ti-a placut cel mai mult la cursurile noastre?

Webinarele mi-au fost de folos. Sunt extrem de captivante si le pot urmari si selecta in functie de tema si timpul disponibil. Inca nu am ajuns sa le urmaresc pe toate (mai ales pe cele de la CIM) din motive de lipsa de timp, insa incerc sa recuperez.

Care a fost partea cea mai dificila?

Conceperea si scrierea lucrarii a fost dificila, pentru ca nu ma puteam baza pe o experienta existenta de campanie pe digital. A trebui sa mi-o imaginez pe baza informatiilor din cursuri.

Multi considera greoi studiul la distanta si ca presupune multa disciplina. Cum ti s-a parut tie?

Da, presupune multa disciplina si renuntare la timpul liber, si asa limitat. Imi amintesc ca pe perioada scrierii lucrarii, stateam inchisa in casa in fiecare week-end si lucram de dimineata pana seara, pentru ca, in timpul saptamanii eram, de obicei, extrem de obosita si nu puteam dedica mai mult de o ora pe seara lucrarii. Doua luni nu am mai iesit nicaieri in week-end. Important este sa ai o motivatie suficient de puternica pentru a justifica sacrificiul. Eu ma gandeam ca vreau sa lucrez in online, si ca asta e sansa mea. De asemenea, ma mai gandeam si la banii dati pe cursuri cu care as fi putut sa petrec doua saptamani in Argentina (planuiesc sa vizitez Argentina la un moment dat).

 

 

Un material realizat pentru eJobs de Institutul de Marketing. Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare impreuna cu Oxford College of Marketing. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la  www.institutuldemarketing.ro.[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.