Ce responsabilitati implica jobul tau? 
În calitate de Online Marketing Manager la TotalSoft, sunt responsabilă de toată prezența online a companiei: promovarea online a celor 3 branduri IT&C (TotalSoft, Charisma și Acollada), gestionarea site-urilor web și a prezenței pe rețelele sociale, mecanismele digitale de lead generation, campaniile de email marketing, intranetul companiei, instrumentele digitale dedicate clienților externi și interni etc. De asemenea, coordonez și o persoană dedicată complet zonei de SEO & SEM (optimizarea și publicitatea în motoarele de căutare).

Ce rol are munca ta in strategia generala a firmei la care lucrezi?

Poziția mea este importantă din mai multe puncte de vedere:

În primul rând, componenta de generare de leaduri – activitatea companiei fiind orientată B2B, unul dintre modurile prin care marketingul contribuie în mod direct la creșterea vânzărilor este partea de lead generation și lead nurturing. Astfel, există în mod constant nevoia găsirii unor noi metode de identificare de prospecți, de creare de oportunități, de calificare și urmărire leaduri etc. Online-ul este un canal productiv, ușor măsurabil și (încă) relativ ieftin, acordându-i-se astfel o importanță deosebită și în TotalSoft.

În al doilea rând, intervine zona de comunicare: prin susținerea campaniilor de produs în mediul online (campanii de direct mailing, CPC, activare în rețelele sociale, promovarea pe diverse platforme a whitepaper-urilor și a conținutului multimedia, etc) și creșterea brand awareness-ului prin acțiunile de PR online și Social Media.

În al treilea rând, orice proiect poate avea o componentă digitală: atât promovarea unui eveniment offline, cât și oferirea unor facilități clienților în zona special dedicată lor pe site sau lansarea unui chestionar de satisfacție online. Treaba mea este să identific aceste componente și să le valorific la maxim.

Ce calitati trebuie sa aiba un candidat pentru acest rol?

Să fie pasionat de digital, să fie deschis la nou, să își dorească să inoveze…de preferat să aibă o inclinație puțin mai tehnică și să se gândească cu entuziasm la noile tehnologii.. să își dorească să testeze și să pună în practică tot ce este în trend.. și să aibă muuuuultă răbdare când nu vede ROI-ul imediat, să nu creadă în rețete universal valabile și să nu renunțe dacă nu îi ies toate din prima.

 Daca esti un profesionist bun pe zona de online, poti sa schimbi usor domeniul de activitate?

Online-ul îți permite într-adevăr să schimbi mai ușor domeniul de activitate – nefiind implicat la fel de mult în produs, piață sau brand ca multe din celelalte poziții de marketing. Bineînțeles, aceasta nu înseamnă că nu sunt și specificități pe care trebuie să le deprinzi. Însă ai și avantajul de a putea aplica strategii digitale dintr-o piață în alta, păstrând mecanismele de bază și adaptând doar forma sau tacticile corespunzător noii piețe.

Tu ai trecut din zona asigurarilor catre IT. Care au fost atuurile care te-au ajutat sa ocupi pozitia actuala?

Da, după 5 ani în domeniul asigurărilor, am făcut pasul de la Groupama la TotalSoft. Probabil cel mai greu a fost nu atât schimbarea domeniului, cât a tipului de marketing: de la B2C la B2B. Schimbarea accentului de la focus pe creativitate la focus pe eficiență, de la campaniile de brand awareness la lead generation, de la Facebook la LinkedIn, ș.a.

Alte reguli, altă atitudine, alte provocări.

Ca și domeniu, cred ca m-a ajutat mult inclinația și pasiunea pentru tehnologie și zona de IT. Deși nu eram familiară cu produsele software pe care le promovăm aici, mă încântă ideea de a lucra într-o companie care investește în zona de inovație, integrând-o în produsele și serviciile sale pentru a asigura alinierea clienților ei cu trendurile și nivelul tehnologic al mediului de business modern.

Ce-ti place cel mai mult la munca ta?

Eu sunt o persoană destul de „conectată” la mediul online, inclusiv în timpul liber, ba mai mult, cred că pot spune chiar că sunt dependentă de internet… Îmi place să învăț lucruri noi și să le aplic în activitatea mea, să explorez trenduri și să mă asigur că profităm cât mai mult de ajutorul tehnologiei și de impactul acesteia asupra business-ului și a vieții cotidiene în general.
Sunt în situația ideală de a avea un loc de muncă în care sunt plătită să fac ceea ce îmi place și mă bucur că nu lucrez într-un domeniu în care să risc rutina sau plafonarea, ci dimpotrivă, natura acestuia mă îndeamnă să cresc și să mă autoperfecționez mereu, să fiu dinamică și flexibilă și să accept în permanență noi provocări!

Ioana Sigarteu
Online Marketing Manager@TotalSoft

Material realizat de Institutul de Marketing pentru EJOBS. [pb_builder]

Knowledge sharing is caring.