Un studiu facut Chartered Institute of Marketing (CIM)  pe un grup de 1500 de firme din intreaga lume, arata ca lipsa pregatirii de marketing in domeniul social media este o bariera importanta in obtinerea de plus valoare prin utilizarea noilor medii de comunicare.

Studiul, care se doreste o actiune permanenta,  de monitorizare a comportamentului societatilor comerciale fata de platformele de social media,  a pus in evidenta faptul ca acestea sunt inca intr-o  faza incipienta de organizare in utilizarea efectiva a platformelor Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin  etc. In plus, ingrijorator este faptul ca doar un sfert dintre firmele chestionate, au planuri de pregatire organizatorica si de resurse umane in viitorul apropiat, pentru a acoperi aceasta lipsa de competenta. Astfel, majoritatea firmelor chestionate asupra strategiilor social media pe care intentioneaza sa le puna in practica, au raspuns ca in prezent doar experimenteaza vreuna dintre cele patru mai importante platforme – Twitter, Facebook, Youtube si Linkedin.

Raportul mai arata ca atunci cand este utilizata, social media este mai degraba folosita ca sa intareasca o campanie de marketing standard decat ca o functie completa si permanenta a organizatiilor, capabila sa genereze venituri prin ea insasi.

Am adus in discutie acest raport deoarece scoate in evidenta lipsa de pregatire profesionala intr-unul dintre domeniile care va cunoaste cea mai mare dezvoltare in urmatorii ani. Aceasta lipsa insa creaza o oportunitate extraordinara pentru tinerii care sunt familiarizati cu aceste medii si care isi doresc o cariera in marketing si comunicare. Si cand vorbesc de oportunitate nu ma gandesc numai la Romania ci am in vedere Europa sau intreaga lume. Nu vorbesc aici de parasirea tarii ci de constientizarea faptului ca ne aflam in pragul unui fenomen care nu mai poate fi oprit – mondializarea societatii. Astfel, nimic nu mai opreste un tanar inteligent, inarmat cu o vointa pe masura, sa se califice in acest domeniu nou – digital media, la nivel international si sa isi gaseasca o slujba la Roma, Londra sau, de ce nu, Jakarta sau Tokyo.  Pana la urma nu conteaza unde lucrezi-  la Ploiesti, Bucuresti sau la Paris-  ci placerea cu care o faci.

Pentru a face cariera intr-un domeniu iti trebuie doua ingredient:  placere pentru a lucra si vointa de a te pregati in acel domeniu. Daca simtiti ca le aveti pe amandoua nimic nu va mai sta in cale!

https://www.institutuldemarketing.ro/cursuri/cam-communication-advertising-marketing/[pb_builder]

Knowledge sharing is caring.